logo

Releasenotes Versie 2020-3

Releasedatum: 22 september 2020 - Bekijk andere releasenotes


Over deze release

We hebben deze vakantieperiode gebruikt om een heel aantal wijzigingen door te kunnen voeren. Zo beginnen we dit nieuwe seizoen met een mooie release!

Statistiekverbeteringen

Het portaal bevat al geruime tijd een statistiekmodule. Hiermee is het mogelijk om meer inzicht te krijgen in het gebruik van het portaal én de app. In deze release zijn er een aantal verbeteringen doorgevoerd waarmee het gebruik van deze module eenvoudiger is geworden.

  • Er is een integratiemogelijkheid bijgekomen voor Microsoft PowerBI. Hiermee is het mogelijk om data vanuit het portaal direct in te lezen in PowerBI en deze data regelmatig te verversen.
  • In diverse rapportages zijn extra velden toegevoegd voor o.a. de categorieindeling van oefeningen en informatieitems. Hierdoor is er meer inzicht te verkrijgen welke inhoud er precies ingezet wordt.
  • Elke rapportage heeft een eigen data dictionary gekregen. Hierin staat per veld welke informatie erin staat en wat eventuele aandachtspunten zijn. Hierdoor is duidelijker hoe de data tot stand komt en wat eruit af te leiden is.

Eén beheermenu

Tot voor kort waren er twee uitklapmenu's in de menubalk. Eén voor Beheer en één voor Stamgegevens. Het verschil tussen die twee categorieën was niet altijd duidelijk waardoor gebruikers regelmatig een onderdeel niet konden vinden. Daarom zijn de menu's samengevoegd in één Beheer menu met hierin in de kopjes Inhoud,Toegang en rechten en Applicatiebeheer.

De menu items zelf zijn niet aangepast maar het menu is alleen anders gecombineerd.

Extra notificatiemogelijkheden

Op veelvuldig verzoek zijn er twee nieuwe notificatiemogelijkheden bijgekomen:

Bij een vragenlijst is het nu mogelijk om aan te geven dat een behandelaar een notificatie moet krijgen als de patiënt deze afrondt. Deze notificatie gaat standaard naar de behandelaar die de vragenlijst heeft klaargezet. Bij automatische vragenlijsten gaat dit naar de behandelaar die alle notificaties voor die patiënt ontvangt.

Als een patiënt iets nieuws in het schriftje plaatst dan kan deze in het portaal ook aangeven welke behandelaren hier een notificatie van moeten krijgen. De patiënt kiest dit dus zelf en dit kunnen er ook meerdere zijn. De gekozen behandelaren krijgen dan van dit bericht en eventuele antwoorden een notificatie.

De notificaties verwijzen naar een pagina met alleen het betreffende bericht en niet meer zoals voorheen naar de algemene pagina van het schriftje.

Weergave van de marktplaats

Er komt steeds meer inhoud beschikbaar via de Marktplaats. Voorheen stond de inhoud van verschillende leveranciers door elkaar maar dat is nu aangepast. Van elke leverancier van inhoud is nu te zien wat ze precies aanbieden en of er kosten verbonden zijn aan het afnemen van deze inhoud. We verwachten de komende periode nog heel wat nieuwe inhoud beschikbaar te maken. Het loont dus zeker om met enige regelmaat de markplaats te kijken!

Heeft uw organisatie zelf inhoud gemaakt die nuttig kan zijn voor andere zorgorganisaties in Nederland? Door het via de Marktplaats te delen kunnen we samen bijdragen aan het stimuleren van eHealth in Nederland!

Instructies opgeven bij een oefening

Als behandelaar is het mogelijk om bij het klaarzetten van een oefening voor een patiënt ook een specifieke instructie op te geven. Als de instructie op een later moment aangepast werd, overschreef dit de vorige waarde. Hierdoor was het niet mogelijk om het verloop in te zien of om een opbouw in de instructies op te geven.

Met deze release is het nu mogelijk om dit wel te doen. Het opslaan van instructies gaat nog steeds op dezelfde manier maar er is een extra tabblad Instructies bijgekomen. Hierop is de historie te zien is. Eventueel kan hier ook opgegeven dat er vanaf een specifieke week een andere instructie is.

Inzage wie oefeningen klaarzet

Voor een patiënt was het niet zichtbaar wie een oefening precies had klaargezet. Nu is er op het detailscherm van die oefening wel te zien wie die oefening heeft klaargezet.

Kleine verbeteringen

  • Het kopiëren van oefeningen van de ene week naar de andere is een heel stuk sneller geworden.
  • Als er gebruikt gemaakt wordt van de ADFS/AzureAD Single Sign On koppeling dan verwijst elke link in een mailtje naar behandelaren ook naar die koppeling. Hierdoor hoeft er niet meer los ingelogd te worden.
  • Het is nu mogelijk om te zoeken in de lijst met vragenlijsten.
  • Bij de informatie items is het nu mogelijk, net zoals bij de oefeningen, om persoonlijke informatieitems te filteren.
  • Als behandelaar is in het weekoverzicht met oefeningen te zien hoeveel van de sessies een patiënt afgerond heeft.
  • Het onderdeel Mijn bestanden is geen onderdeel meer van Mijn profiel maar is los in het uitklapmenu rechts boven gekomen.
  • Het onderdeel Toegang voor derden is geen onderdeel meer van Mijn profiel maar is los in het uitklapmenu rechts boven gekomen. Daarnaast is het hernoemt naar Mijn netwerk voor consistentie met de andere menu items.
  • Er zijn nieuwe helpitems over o.a. de REST API, de verwerkers die we gebruiken en onze positie over CE/MDR certificering
  • De PDF export van de tijdindeling toont nu, indien relevant, de activiteitenweger punten
  • Als behandelaar is er bij het starten van een nieuw basisprogramma voor een patiënt de mogelijkheid de details hiervan in te zien
  • Als patiënt is het nu mogelijk om elk informatieitem te downloaden als PDF
  • Bij het toevoegen van oefeningen of informatieitems aan een doelgroep is er een nieuwe zoekmogelijkheid beschikbaar. Hiermee kan in de hele bibliotheek met oefenen/informatieitems gezocht worden zodat je sneller de juiste oefeningen geselecteerd hebt.
  • Bij het exporteren van een vragenlijst kun je nu ook aangeven dat je naast afgeronde ook gedeeltelijk ingevulde vragenlijsten mee wilt nemen.
  • Als er gebruik gemaakt wordt van de AzureAD Single Sign On koppeling dan wordt een aantal keer per dag het x509 certificaat gesynchroniseerd. Hierdoor verloopt dit niet meer en hoeft dit certificaat niet meer maandelijks handmatig vervangen te worden.
  • Naast het exporteren van vragenlijsten is er nu ook een mogelijkheid om een export te maken van de patiënten en behandelaren die in het portaal een acount hebben.
  • Het is nu ook mogelijk om een webcam te gebruiken bij het uploaden van een nieuwe profielfoto.

Vragen?

Neem contact met ons op via support@telerevalidatie.nl