logo

Releasenotes Versie 2020-2

Releasedatum: 13 mei 2020 - Bekijk andere releasenotes


Over deze release

De afgelopen periode zijn we druk bezig geweest met het inwerken van nieuwe klanten en het verder opschalen bij bestaande klanten. Hierdoor is er geen hele grote nieuwe functionaliteit toegevoegd maar hebben we ons gericht op kleine verbeteringen die het leven van behandelaren en applicatiebeheerders makkelijker maken.

De App voor klanten zonder de App

Een heel aantal van onze klanten hebben nu een white label App van ons in hun eigen huisstijl. Via deze App kunnne patiënten op hun telefoon gebruik maken van de functionaliteit van het portaal. Deze app is aan aanvullende dienst en vraagt o.a. een Apple Developer account. Daarnaast is er nu ook een Telerevalidatie.nl App waarmee ook andere klanten gebruik kunnen maken van deze functionaliteit. De patiënt download dan in de app store de Telerevalidatie.nl App en kiest bij het inloggen eenmalig bij welke zorgorganisatie men in wil loggen. Na het inloggen is er naast de kleuren en de naam van de App voor de patiënt verder geen verschil.

Wil je hier gebruik van maken? Laat dit dan weten aan support.

Vragenlijsten

Het is nu mogelijk om bij een vragenlijst aan te geven of de resultaten in de samenvatting horizontaal of verticaal weergegeven moeten worden.

  • De horizontale weergave toont maximaal 6 vragen naast elkaar en geeft een nieuwe rij bij elke nieuwe vragenlijst. De horizontale weergave is geschikt voor vragenlijsten die veel vaker afgenomen worden.
  • De verticale weergave toont maximaal 15 vragen onder elkaar en geeft een nieuwe kolom bij elke nieuwe vragenlijst. De verticale weergave is aan te raden voor vragenlijsten die slechts één of twee keer afgenomen worden.

Oefeningen

Als beheerder kun je nu een overzicht inzien van welke oefeningen er al een hele tijd niet meer gebruikt zijn. In dit overzicht kun je ook aangeven dat je een oefening wilt archiveren. Daarmee gooi je de oefening niet weg maar is deze niet langer klaar te zetten voor een patiënt. Dit helpt met het overzichtelijk houden van de catalogus met oefeningen. Dit overzicht is te vinden via 'Stamgegevens' => 'Oefeningen' en dan 'Onderhoud'.

Schriftje en berichten

  • Als patiënt krijg je nu ook per E-mail een notificatie als je een nieuw bericht in het schriftje ontvangt. Als je als behandelaar een bericht in het schriftje van een patiënt plaatst en deze reageert hierop dan krijg je als behandelaar nu ook een notificatie. Je hoeft dus niet meer te controleren of er antwoord gekomen is.
  • Als behandelaar kun je nu ook zien of een patiënt alle berichten en het schriftje gelezen heeft.
  • Als patiënt kun je nu ook een bericht naar meer dan één behandelaar tegelijkertijd sturen. Alle betrokken behandelaren krijgen hier dan een notificatie van. Als een behandelaar hierop antwoord dan kunnen al deze behandelaren de reactie ook lezen.

Informatie items

  • Als behandelaar kun je nu ook de inhoud van de notities die een patiënt toevoegt aan een informatie item inzien.
  • Via ‘Batchtaken’ is het nu mogelijk om voor een hele doelgroep en team één of meerdere informatie items klaar te zetten. Je hoeft dat dan niet meer voor elke patiënt los te doen maar dit kan voor een hele groep patiënten in één keer.

Activiteitenschema

Het is nu mogelijk om in één keer alle doelen voor een categorie in het activiteitenschema te verwijderen

Applicatiebeheer

  • Doordat vrijwel elke klant het portaal breder en meer in is gaan zetten kwamen er een aantal performance problemen naar boven. In deze release zijn daarom een heel aantal verbeteringen doorgevoerd om te zorgen dat ondanks de toenemende drukte alles gewoon blijft werken.
  • Het is nu via Achtergrondtaken mogelijk om een gefaalde taak opnieuw te starten
  • Het releaseproces voor de App is eenvoudiger geworden. Na deze release is het niet altijd meer nodig om voor elke wijziging eerst goedkeuring te krijgen van Apple en Google maar kunnen deze direct verwerkt worden. Dit betekent dat we een oplossing voor een bug in de App veel sneller en eenvoudiger uit kunnen leveren.
  • Het komt soms voor dat een welkom E-mail in de spambox van een patiënt terecht komt waardoor deze het account niet kan activeren. Daarom kun je nu als professional de inhoud van recent verstuurde activatie E-mails inzien en de tekst hiervan doorsturen. Ook kun je dan direct samen met de patiënt het account activeren en een korte rondleiding geven.
  • Als er voor een account in korte tijd meer dan 5 foutieve inlogpogingen gedaan worden, werd het account voor de veiligheid al tijdelijk geblokkeerd. Nu krijgt de gebruiker hier ook een E-mail van. De inhoud van deze E-mail is aan te passen via ‘Instellingen’ -> ‘Templates’.

CE keurmerk

Samen met Holland Innovative hebben we een analyse gedaan of het Telerevlaidatie.nl portaal een Medical Device volgens de MDR wetgeving is en daarom een CE keurmerk behoeft. Daar is uitgekomen dat dit niet het geval is. Voor iedereen die dit interessant vindt hebben we ook een rapport hierover waar in dit verder toegelicht wordt.

Vragen?

Neem contact met ons op via support@telerevalidatie.nl