logo

Releasenotes Versie 2019-5

Releasedatum: 12 november 2019 - Bekijk andere releasenotes


Jaarlijkse update van de lay-out

In deze release hebben we, zoals we elke jaar doen, aandacht besteed aan de lay-out van het portaal. We hebben niet alles aangepast maar er zijn een heel aantal kleine wijzigingen doorgevoerd. Hierbij hebben we ook specifiek gekeken naar de weergave op een tablet en op een telefoon. Daarnaast hebben we feedback verwerkt over onderdelen die prominent in beeld kwamen maar minder gebruikt worden. Dit heeft geresulteerd in o.a. een nieuwe weergave van het patiëntenoverzicht.


Ook het zoeken van oefeningen bij het klaarzetten van huiswerk voor een patiënt is aangepast. Hierbij is er geen functionaliteit verdwenen maar of bijgekomen maar is de ordening aangepast op basis van anonieme statistieken die bijgehouden worden.


Extra mogelijkheden voor informatie items

In deze release heeft de patiënt meer mogelijkheden gekregen voor informatie items

  • Notities toevoegen; Een patiënt kan nu, als de rechten hiervoor aanstaan bij de doelgroep, zelf een reactie toevoegen bij een informatie item. Dit kan bestaan uit een stukje tekst maar kan ook een bijlage bevatten. Deze notities zijn door alle behandelaren van de patiënt in te zien maar er is nu geen actieve attendering dat er een nieuwe notitie is. Met deze functie kan een patiënt bijv. een ingevuld Word document toevoegen of juist een filmpje van zichzelf toevoegen
  • Downloaden van informatie in PDF; Een patiënt kan nu een export maken van alle informatie. Er wordt dan een PDF bestand gemaakt met hierin de tekst van alle informatie items inclusief de ingevulde antwoorden. Bijlages en video’s kunnen niet opgenomen worden in een PDF bestand. Daarom is er in de PDF bij elk informatie item waar dit het geval is een melding hiervan opgenomen. Hierbij is er een link naar het portaal waar die bestanden of video’s alsnog ingezien kunnen worden. Deze link blijft ook werken nadat een patiënt uitgeschreven is. Door zo een export te maken blijft de patiënt toegang houden tot alle informatie, ook nadat de behandeling afgelopen is.

Voor de behandelaren zijn er ook een aantal wijzigingen geweest.


  • Het zoeken in de bibliotheek van alle informatie items is verbeterd. Ook zijn er nu betere selectiemogelijkheden voor items die al een periode niet aangepast zijn.

  • QR Codes Het is nu mogelijk om informatie items beschikbaar te maken via een [link wikipedia] QR code. Dit zijn een soort barcodes die steeds vaker gebruikt worden. Een gebruiker kan deze code scannen met een smartphone en ziet dan de inhoud van dit informatie item. Dit kan gebruikt worden om informatie op een locatie-gevoelige manier aan te bieden. Zo kunt u bijv. een QR code naast een trap plaatsen. Na het scannen krijgen de patiënten dan een pagina te zien waar u informatie geeft over veilig traplopen en oefeningen hoe daaraan gewerkt kan worden. Andere voorbeelden zijn apparaten in de oefenzaal, een binnentuin waar loop-hindernissen zijn of andere plekken waar u de patiënt van informatie wilt voorzien. Het portaal maakt voor u de QR codes aan die u vervolgens zelf op papier of een sticker kunt printen.
    Het realiseren van deze functie is gebeurd in samenwerking met het Smartlab van Basalt.

Mediaoverzicht


Behandelaren en patiënten kunnen op steeds meer manieren video’s toevoegen aan het portaal. Dit kan nu op de volgende manieren:

  • Als bijlage bij berichten
  • Als bijlage bij het schriftje
  • Als persoonlijke oefening
  • Als bijlage bij een persoonlijk informatie item
  • Als bijlage bij een notitie bij een informatie item

Feedback die we hierover ontvangen zegt dat het steeds lastiger wordt om het overzicht te bewaren van al deze media of juist om iets terug te vinden. Er is daarom een mediaoverzicht gemaakt voor zowel behandelaren als patiënten. In dit overzicht staan alle video’s die toegevoegd zijn aan het portaal in chronologische volgorde.

De patiënt vindt dit onderdeel bij ‘Mijn profiel’. Een behandelaar kan het mediaoverzicht bekijken via de detailpagina van de patiënt in kwestie.


Voor applicatiebeheerders

  • Briefpapier in exports; Het is mogelijk om bij de PDF exports gebruik te maken van eigen briefpapier. Om dit in te regelen kunt u contact opnemen met support@telerevalidatie.nl. Dit briefpapier wordt dan ook gebruikt voor alle PDF exports die aangeboden worden (Oefeningen, informatie, vragenlijsten en tijdindeling)
  • E-mail Spam; Het kwam steeds vaker door dat E-mails die verstuurd werden door het portaal aangemerkt werden door spam. Dit kwam niet door de inhoud van de E-mails zelf maar doordat andere klanten van onze E-mailprovider zich niet netjes aan de regels hielden. Om dit te voorkomen zijn we overgestapt naar een andere service waarbij we een dedicated ip-adres krijgen. Dit betekend dat er niemand anders E-mail verstuurd vanaf dit ip-adres en dat de kans om geblokkeerd te worden door toedoen van anderen verdwenen is.
  • Elearning herzien; Alle filmpjes van de E-learning module zijn opnieuw gemaakt. Deze bevatten nu het portaal met de laatste lay-out wijzigingen en een betere voice-over. Ook is de help functie nu voorzien van een full-text zoekfunctie. Hiermee zou het opleiden van nieuwe gebruikers eenvoudiger moeten gaan.


  • Overzicht met beschikbare integraties; Het portaal kent verschillende integratiemogelijkheden. Voorheen was het niet goed duidelijk welke integraties er waren en of deze gebruikt worden. Er is nu een overzicht met alle integraties met per integratie een korte uitleg en een indicatie of de integratie geconfigureerd is of niet.


  • Scores in vragenlijsten omzetten naar een label; Het was al mogelijk om een score te berekenen op basis van antwoorden van de patiënt. Hiermee kan een numerieke score berekend worden als onderdeel van een PROM vragenlijst zoals de HADS (Hospital Anxiety and Depression Scale). Nu is het ook mogelijk om deze numerieke score om te zetten in tekstuele waarde. Zo kan u een score van bijv. 4 omzetten naar “Geen depressie/angststoornis” en 18 naar “Vermoedelijke depressie/angststoornis”

Kleine verbeteringen

  • Het is nu mogelijk om doelen in het activiteitenschema te verwijderen. Voorheen kon je een doel wel op 0 zetten maar dit bleef dan altijd zichtbaar voor de patiënt.
  • De weergave van de vragenlijsten in de App is verbeterd. Hierdoor worden hele lange vragen niet langer meer afgebroken maar zijn ze volledig leesbaar
  • In het overzicht met inactieve gebruikers is nu ook een zoekmogelijkheid beschikbaar. Ook is het mogelijk om vanuit het overzicht een hele reeks met gebruikers uit te schrijven.
  • Vragenlijsten die zelf aangemaakt kunnen worden zijn nu ook beschikbaar in een informatie item. Een patiënt kan zelf een nieuwe kopie van een vragenlijst toevoegen en deze invullen.

Vragen?

Neem contact met ons op via support@telerevalidatie.nl