Releasedatum: 8 januari 2019 - Bekijk andere releasenotes
Om een patiënt een account te kunnen geven was tot nu toe altijd een E-mailadres nodig. Dit bleek vooral voor de oudere doelgroep lastig. In de kliniek hebben patiënten niet altijd toegang tot hun eigen E-mail wat het portaal gebruiken lastig maakt. Nagenoeg alle patiënten hebben echter wel een mobiele telefoon tot hun beschikking.
In de deze release is daarom mogelijk om een account aan te maken op basis van een mobiel telefoonnummer in plaats van een E-mailadres. De patiënt ontvangt vervolgens alle communicatie per SMS. Bij het inloggen kan de patiënt dan in plaats van het E-mailadres dit telefoonnummer opgeven. Dit kan met elke reguliere telefoon. Er is geen smartphone voor nodig.
Let op: Deze functie moet expliciet aangezet worden door een applicatiebeheerder en vraagt de aanvullende SMS module.
Bij een basisprogramma is het mogelijk om instructies op te geven bij elke oefening. Tot nu toe waren deze instructies voor het hele basisprogramma gelijk. Hierdoor was het niet mogelijk om bijvoorbeeld een opbouw in intensiteit in het basisprogramma te verwerken.
In deze release is het nu mogelijk om de instructies per week op te geven. Bij het toekennen van het basisprogramma worden de instructies meegenomen zodat de opbouw van intensiteit zichtbaar wordt. Als de instructies van de nieuwe week anders zijn dan de vorige week dan krijgt de patiënt op maandagmorgen een automatisch bericht dat de instructies aangepast zijn.
Als patiënt heb je de keuze om een deel van je portaal te delen met een mantelzorger of een andere behandelaar. Naast de oefeningen, informatie en het activiteitenschema kan een patiënt er nu ook voor kiezen het schriftje te delen. Hierbij is er de keuze om alleen leesrechten of ook schrijfrechten te geven.
Dit kan ingezet worden voor onder andere (gescheiden) ouders van kinderen elk een eigen toegang te geven of juist voor begeleiders vanuit school. Als behandelaar zie je bij het schriftje van die patiënt een lijst met namen van mensen die de patiënt toegang gegeven heeft zodat duidelijk is wie er mee leest.
Neem contact met ons op via support@telerevalidatie.nl